Regulamin sklepu

Regulamin Sklepu Internetowego Asseco Data Systems S.A.

Art. 1 Postanowienia wstępne

Sklep Internetowy Asseco Data Systems S.A. dostępny jest pod adresem https://dlauczelni.assecods.pl/sklep/ i prowadzony jest przez Spółkę Asseco Data Systems S.A. z siedzibą w Gdańsku (80-864) przy ul. Jana z Kolna 11, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000421310, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 517-035-94-58, REGON 180853177, której kapitał zakładowy wynosi 120 002 940,00 złotych (wpłacony w całości).

Art. 2 Definicje

Ilekroć w niniejszym Regulaminie pojawią się niżej podane terminy należy przez to rozumieć odpowiednio:

  1. Asseco Data Systems S.A. lub Usługodawca – Asseco Data Systems S.A. z siedzibą w Gdańsku (80-864) przy ul. Jana z Kolna 11, 80-864 Gdańsk, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000421310, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 517-035-94-58, REGON 180853177, której kapitał zakładowy wynosi 120.002.940,00 zł (opłacony w całości).
  2. Dowód zakupu – faktura VAT, potwierdzenie dokonania przelewu lub ich czytelna kopia.
  3. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  4. Klient – Konsument, Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta oraz uczelnie publiczne. Klientem jest podmiot będący osobą fizyczną lub osobą prawną, który dokonuje zakupu Produktu.
  5. Konsument – osoba fizyczna zawierająca z Asseco Data Systems S.A. Umowę (zakup Produktu) niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem przypisanym Użytkownikowi zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym, w którym gromadzone są dane Użytkownika.
  7. Produkt – indywidualny dostęp Klienta do Treści cyfrowej, będącej przedmiotem Umowy.
  8. Przedsiębiorca – osoba fizyczna lub osoba prawna, prowadząca działalność gospodarczą, która dokonuje zakupu zawierając Umowę, a z treści tej Umowy wynika, że jest ona bezpośrednio związana z wykonywaną przez Przedsiębiorcę działalnością gospodarczą i posiada dla Przedsiębiorcy charakter zawodowy.
  9. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, dokonująca zakupu, który jest bezpośrednio związany z działalnością gospodarczą tej osoby, ale z treści Umowy wynika, że Umowa ta nie posiada dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego (np. na podstawie danych o przedmiocie działalności gospodarczej udostępnionych w CEIDG).
  10. Reklamacje – jednostka organizacyjna Asseco Data Systems S.A. zajmująca się obsługą zgłoszeń reklamacyjnych dotyczących zamówionych produktów – Zespół Reklamacji Asseco Data Systems S.A. ul. Jana z Kolna 11, 80-864 Gdańsk.
  11. Regulamin – obowiązujący Regulamin Sklepu Internetowego wraz z załącznikami.
  12. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  13. Sklep Internetowy lub Sklep – Sklep internetowy Asseco Data Systems S.A, dostępny pod adresem https://dlauczelni.assecods.pl/sklep/, prowadzony przez Asseco Data Systems S.A.
  14. Treści cyfrowe – dane wytworzone i dostarczane w postaci cyfrowej będące unikalnym ciągiem znaków alfanumerycznych nadawanych przez Usługodawcę na rzecz Klienta, umożliwiający aktywację i korzystanie z Aplikacji zainstalowanej na urządzeniu stacjonarnym (desktop). Klucz licencyjny służy do odblokowania określonych funkcjonalności Aplikacji zgodnie z warunkami wybranej opcji licencyjnej oraz przez czas określony w Umowie lub w potwierdzeniu zakupu. Klucz jest przypisany do konkretnego Klienta i nie może być przekazywany osobom trzecim bez zgody Asseco Data Systems S.A.
  15. Użytkownik – osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która korzysta ze Sklepu Internetowego
  16.  Umowa o dostarczenie Treści cyfrowej/Umowa – umowa, na mocy której Usługodawca jest zobowiązany do dostarczenia Treści cyfrowej, zawierana pomiędzy Klientem a Usługodawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Umowa zawierana jest z chwilą przesłania potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Usługodawcę.
  17. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 1796 z późn. zm.).
  18. Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781 z późn. zm.).
  19. Zamówienie – zamówienie złożone przez Klienta za pośrednictwem formularza zamówienia dostępnego na stronie Sklepu Internetowego.

Art. 3 Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady dokonywania zakupów przez Klienta w Sklepie Internetowym.
  2. Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu z zastrzeżeniem, że w przypadku określonym w Art. 13 ust. 3 Klienta obowiązywać będzie Regulamin z dnia wpłynięcia złożenia zamówienia na Produkty.
  3. Umowa zawierana jest zgodnie z prawem polskim.
  4. Kontakt ze Asseco Data Systems S.A. możliwy jest pod adresem e-mail: [email protected] bądź nr. telefonu 58 740 40 00.

Art. 4 Rejestracja i Zakładanie Konta

  1. Dokonanie zakupu w Sklepie Internetowym jest możliwe zarówno bez konieczności rejestracji Konta, jak i po jego uprzedniej rejestracji.
  2. Na podany przez Użytkownika adres e-mail zostaje wysłany link do ustawienia hasła zabezpieczającego dostęp do Konta.
  3. Użytkownik chcąc dokonać tylko rejestracji Konta podaje:
    • imię i nazwisko
    • adres e-mail.
  4. W przypadku gdy Klient chce dokonać zakupu musi podać wszystkie wymagane dane tj.
    • imię i nazwisko
    • nazwa firmy – w przypadku Przedsiębiorcy lub Przedsiębiorcy na Prawach konsumenta
    • adres zamieszkania lub siedziby Przedsiębiorcy,
    • numer NIP – w przypadku Przedsiębiorcy lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta
    • e-mail,
    • telefon kontaktowy.
  5. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami niezbędne jest także podanie firmy oraz danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT.
  6. Konto Użytkownika bądź Klienta może zostać usunięte na jego prośbę, przy czym Konto Klienta może być usunięte dopiero po zakończeniu procesu realizacji pierwszego zamówienia.
  7. Adres e-mail jaki został użyty do założenia Konta może zostać później zmieniony na inny.
  8. Asseco Data Systems S.A zastrzega, że ze względu na specyfikę niektórych Produktów, którymi Klient może zarządzać z poziomu Konta Klienta dostępnego w Sklepie Internetowym, nie mogą one zostać przeniesione na inne konto założone przez tego samego Klienta.
  9. Konto może zostać usunięte przez opcję Usuń Konto dostępną na koncie poprzez wniosek złożony mailowo na adres [email protected]
  10. Asseco Data Systems S.A. zastrzega sobie uprawnienie do usunięcia Konta Klienta lub Użytkownika założonego w Sklepie Internetowym, w przypadku, gdy upłynęło 36 miesięcy od ostatniego logowania się Klienta do założonego Konta.
  11. Login i hasło, za pomocą których będzie następowało logowanie, muszą być przez niego chronione przed ich wykorzystaniem przez osoby nieuprawnione. Ze względów bezpieczeństwa sugeruje się, aby Klient zmieniał hasło co trzydzieści (30) dni.
  12. Klient lub Użytkownik ponosi odpowiedzialność za działania spowodowane wykorzystaniem loginu i hasła przez osobę trzecią.
  13. Klient lub Użytkownik zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Sklep Internetowy o pozyskaniu przez osobę trzecią jego loginu i hasła.
  14. Strona internetowa pod którą dostępny jest Sklep Internetowy, proces logowania do Sklepu Internetowego, zakładania Konta Klienta, także dokonywania zakupów, zabezpieczana jest poprzez stosowanie certyfikatu SSL.

Art. 5 Ceny i płatności

  1. Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich, zawierają podatek towarów i usług oraz inne należności o charakterze publicznoprawnym (np. cło, akcyza, itd.).
  2. Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.
  3. Cena Produktu może być czasowo obniżona z uwagi na prowadzone przez Asseco Data Systems S.A. okresowe działania promocyjne.
  4. Asseco Data Systems S.A. zastrzega, że właściwa stawka podatku od towarów i usług (VAT) dla Klientów mających miejsce zamieszkania (adres dostawy) poza terytorium Polski, zostanie naliczona w wystawionym dokumencie sprzedaży (faktura) po podaniu przez Klienta danych (imię i nazwisko, nazwa firmy, adres) do wystawianego przez Asseco Data Systems S.A. dokumentu sprzedaży (faktura). W związku z sytuacją określoną w zdaniu poprzednim, Asseco Data Systems S.A. w szczególnych sytuacjach może wymagać dostarczenia przez Klienta dokumentu potwierdzającego jego rezydencję podatkową.
  5. Jedyną dostępną opcją płatności w Sklepie jest płatność elektroniczna.
  6. Płatności elektroniczne obsługiwane są przez  imoje obsługiwany przez ING Bank Śląski, ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice.
  7. Asseco Data Systems S.A. zastrzega sobie prawo do zmiany cen, wprowadzania, nowych i wycofywania Produktów znajdujących się w ofercie, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych bądź wprowadzania w nich zmian – z zachowaniem praw nabytych Klienta.

Art. 6 Płatności i realizacja złożonych zamówień

  1. Realizacja przyjętego zamówienia rozpoczyna się po zarejestrowaniu płatności. W przypadku, gdy realizacja dostaw niektórych Produktów będzie wydłużona, stosowna informacja będzie umieszczona na stronie danego Produktu w Sklepie Internetowym.
  2. Status zamówienia można śledzić w zakładce „Zamówienia” znajdującej się na koncie Klienta dostępnego w Sklepie Internetowym.
  3. Zamówione Produkty są dostarczane do Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej na podany w zamówieniu adres email.
  4. Faktura VAT zostanie wystawiona po dokonaniu płatności przez Klienta, gdy wszystkie zamówione przez Klienta Produkty są skompletowane i gotowe do wysyłki.
  5. Klient ma możliwość anulowania zamówienia do momentu dokonania płatności.

Art. 7 Czas realizacji zamówienia

  1. Termin dostawy zamówionych Produktów składa się z czasu realizacji zamówienia.
  2. Podstawowy czas realizacji zamówienia wynosi do 7 dni roboczych, liczony od momentu zarejestrowania wpłaty dokonanej przez Klienta. O zmianie czasu realizacji bądź niemożności zrealizowania zamówienia Klient informowany jest drogą elektroniczną.
  3. Sklep Internetowy nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Produktu lub opóźnienie w jego dostawie spowodowane błędnym lub niedokładnym adresem email podanym przez Klienta.
  4. Produkty zamówione przez Klienta dostarczane są w terminie i w formie określonej w Sklepie Internetowym.

Art. 8 Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

  1. Jeżeli umowa dotyczy dostarczenia Treści cyfrowych, a Usługodawca za wyraźną zgodą Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia traci prawo do odstąpienia, wówczas prawo do odstąpienia nie będzie mu przysługiwać.
  2. W sytuacji, gdy nie występują okoliczności wskazane powyżej Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.
  3. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest do poinformowania Asseco Data Systems S.A. o decyzji związanej z odstąpieniem od Umowy. W tym celu należy przesłać wypełniony formularz zwrotu pisemnie na adres ul. Jana z Kolna 11, 80-864 Gdańsk lub pocztą elektroniczną: [email protected].
  4. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na wzorze, który został załączony do Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  5.  Zwrot wartości zakupionego Produktu zostanie dokonany przy użyciu tych samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  6. Asseco Data Systems S.A. ma możliwość odstąpienia od Umowy z winy Klienta, ze skutkiem natychmiastowym w przypadku, gdy Klient poda nieprawdziwe dane przy założeniu Konta Klienta bądź w przypadku nieopłacenia zamówienia w terminie 14 dni od daty jego złożenia.

Art. 9 Uprawnienia w razie niezgodności z Umową

  1. Uprawnienia z tytułu niezgodności Treści cyfrowej z Umową dotyczą Klientów będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
  2. Usługodawca odpowiada wobec Klienta, w razie braku zgodności Produktu z Umową, jeżeli wada została stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia dostarczenia go Klientowi. Domniemywa się, że brak zgodności Umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia Treści cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
  3. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Klient może żądać doprowadzenia ich do zgodności z Umową, zgodnie z przepisami prawa.
  4. Usługodawca może odmówić doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów.
  5. Usługodawca doprowadza Treść cyfrową do zgodności z Umową w rozsądnym terminie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niezgodności dla Klienta uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim Treści lub Usługi są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Usługodawca.
  6. Jeżeli Treść cyfrowa są niezgodne z Umową, Klient może złożyć́ oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
    • doprowadzenie do zgodności z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów zgodnie z punktem 4 powyżej,
    • Usługodawca nie doprowadził Treści cyfrowej do zgodności z umową zgodnie z puntem 4;
    • Brak zgodności z Umową występuję nadal, mimo, że Usługodawca próbował doprowadzić Treść cyfrową do zgodności z Umową;
    • Z oświadczenia Usługodawcy lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
  7. Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne można składać:
    • e-mailem na adres: [email protected] bądź
    • listownie na adres: Asseco Data Systems ul. Jana z Kolna 11, 80-864 Gdańsk z dopiskiem „Reklamacje”.
  8. Zgłoszenie reklamacyjne jest rejestrowane w systemie dedykowanym obsłudze reklamacji pod przypisanym numerem zgłoszenia, a potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia wraz z przypisanym numerem jest wysyłany na podany adres e-mail.
  9. Warunkiem rozpatrzenia zgłaszanej reklamacji jest dostarczenie przez Klienta niezbędnych danych stosownie do przedmiotu reklamacji. Zgłoszenie reklamacji winno zawierać:
    • nazwę firmy albo imię i nazwisko oraz adres,
    • tytuł lub przedmiot reklamacji,
    • dokument potwierdzający zakup reklamowanego produktu/usługi (nr zamówienia lub nr faktury VAT,
    • w przypadku zwrotu wpłaty przesłanie wypełnionego, podpisanego formularza zwrotu;
    • podpis,
    • jeżeli zgłoszenie składane jest w formie listownej.
  10. W przypadku braku danych, o których mowa w ust. 6 powyżej Zespół Reklamacji informuje Klienta telefonicznie, pisemnie lub mailowo o konieczności ich uzupełnienia.
  11. Klient jest zobowiązany do niezwłocznego uzupełnienia brakujących danych lub do dostarczenia dokumentów.
  12. Rozpatrzenie Reklamacji zostaje zawieszone na okres 14 dni kalendarzowych do czasu uzupełnienia przez Klienta niezbędnych danych.
  13. Reklamacja rozpatrywana jest w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia przyjęcia jej przez Zespół Reklamacji lub w terminie 14 dni kalendarzowych od daty uzupełnienia przez Klienta niezbędnych wymaganych danych lub dokumentów.
  14. Konsument jest informowany pisemnie, e-mailowo lub telefonicznie przez Zespół Reklamacji o decyzji w zgłoszonej sprawie reklamacyjnej.
  15. W przypadku nieustosunkowania się przez Zespół Reklamacji do zgłoszonej reklamacji w terminie wskazanym w ust. 13 powyżej uważa się, że została uznana zgodnie z żądaniem Klienta.
  16. Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą lub uczelnią publiczną, odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
  17. Konsument bądź Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, które przejawia się w prawie do:
    • złożenia skargi m.in. poprzez unijną platformę internetową ODR dostępną pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/;
    • złożenia wniosku w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich za pośrednictwem Inspekcji Handlowej.
  18. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument bądź Przedsiębiorca na prawach konsumenta może szukać na stronie internetowej http://polubowne.uokik.gov.pl.

Art. 10 Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z zamówieniami składanymi w Sklepie Internetowym jest Asseco Data Systems S.A.
  2. Klient oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są danymi Klienta i zostały podane dobrowolnie i we własnym imieniu.
  3. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych podawanych w związku z zamówieniami składanymi w Sklepie Internetowym, udostępniane są Klientowi przy składaniu Zamówienia.

Art. 11 Zmiany Regulaminu

  1. Asseco Data Systems S.A. zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
  2. Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują w terminie nie krótszym niż 7 dni od daty ich opublikowania na stronie https://dlauczelni.assecods.pl/regulamin-sklepu/ lub od daty przesłania ich na adresy e-mail Klientów.
  3. Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień Regulaminu obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.

Art. 12 Postanowienia końcowe

  1. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego i Ustawy o prawach konsumentów.
  2. Produkty prezentowane na stronach Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie są zaproszeniem do złożenia oferty.
  3. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.10.2025

0
    0
    Koszyk
    Koszyk jest pustyPowrót do sklepu